Friday, August 13, 2010

nyesal ke?..

morning u'olzz :)
okey tadi aku ade tgk 1 vdeo lagi pasal ribut kat jasin kann yg kat bazar tu. ishh series takott gile coz aku kan senegeri ngn tmpt tu. hmm bulan2 puasa pon Allah bagi azab kat kita kan? so tu maknanya dunia dah semakin suntuk, dosa dah tak tetanggung.. aku pasrah, aku sedar segala dosa2 aku salah silap aku, dosa terhadap ibu bapa, kawan2, cikgu dan org sekeliling aku.. YA ALLAH, buka kan lah ati aku.. sedar kan lah aku!!!
hmm guys, supposed korg berdoa lah and bukan setakat tulis kat blog je sesalan2 korg tu kan coz doa tu lagi termakbul disertakan dgn ibadah wajib korg bwt tu.. jom lah kita muhasabah diri sama2 kan2... :)
okey aku nk cite 1 penyesalan dari kawan aku sndri, actually ktorg bkn kwn rapata juz knal through mbe rapat aku yg sorg lagi ni.. knal pon time zaman melepak aku dlu huh (kantoi)

name die tetttttt, die dah tak de mak. (al-fatihah kat mak die) n die ade sorg bapak yg jauhh merantau bwt bsnes. so life die just ade kakak yg jd tmpt die ckp everythng about his life. alhamdulillah die still ade tmpt bergantung. n umur die dah agak lanjut laa kalau nk banding ngan umur aku ni hah.. life remaja die, die abes kan dgn sosial things and semua yg sgt2 tak berfaedah tau tak.. ex: mabuk2 tu dah jadi teman tdur..
maybe sbb pengaruh kawan and tak de kawalan diri dlm life die yg bwt die mcm tu or maybe die just pk yg mabuk tu is one way to forget all the problems that he had hmm (so poor)
but now, aku tak tau lah btol ke tak kann tp die cakap die insaf dgn dunia sekarang. and die start cite everythng kat aku pasal life die, die ckp die nk berubah, die nak cari isteri n nak trus kawen, die nak elak maksiat, die nak life as a muslim, die nak someone yg guide life die, n die nak everythng. die sedar semua salah die and die nak betol2 solat baca quran semua tu tp mst mcm2 halangan, soo aku ni pon tak lah sebaik mane just advice something yg aku tau and aku rase patot share dgn die, and die cakap lah Allah bg die byk dugaan, and sesalan yg paling obvious ble mak die dah tak de. die tak sempat nak mtk maaf just doa je yg mengiringi mak die :(
and harapan die one day Allah bagi die petunjuk utk die teruskan life ni as a true muslim and i pray for him.. insyaallah!

aku tak tye plak ble arwah mak die pergi coz aku takot isu ni sensitif so aku biar je die cite semua yg die rase.. atlast aku rase kesian sgt ngan life die and u know what, aku rase aku org yg paling bertuah dlm dunia coz dikurniakan mak dan ayah yg membimbing aku. alhamdulillah.
so guys yg masih ade family, besyukur lah sebelum terlambat.. segala nya berpunca dari peribadi kita sendiri and harap2 hidop kita semua diberkati..
ingat!!!
solat adalah jalan utk kita mencari ketenangan diri dan petunjuk utk menyelesaikan segala konflik yg membelenggu life kita.



No comments:

Post a Comment