Tuesday, August 10, 2010

PUASA LAGIII -aug 2010-

hey2 muslim.. SELAMAT BERPUASA ..
hmm ramadhan al-mubarak dtg lagi mengisi hidup kite utk taun ni, so for those muslim's jgn lah main tggl je pose ni. pose ni wajib korg tau tak, ni task yg allah bg utk kte so jgn laa suke2 je nk pndang remeh ttg urusan dgn Allah ni.. So, dlm bulan yg mulia ni aku arap kte semua2 dpt jalankan dgn penuh keberkatan dan keredhaan dari Nya. Insyaallah :)

ha guys, meh sni aku nk sembang jap pasal experience aku during bulan puasa ni. Al kesah nye lah kan bnde ni jadi time aku practical dlu kt kota kelahiran aku tu lah eh tp actually aku stay je kt situ bukan lahir pon.. ha mcm ni time tu aku ngn mbe pract aku mira ni lepak2 lah mcm biase time bzy tu bzy memanjagn tp kalau tak de keje relax je. So ktorg pon edit2 lah own card raya utk sape2 jelah kan. Tgh2 edit tu, aku nmpak bdk opis aku ni ngan muke aktif gilee msuk kedai siap nyanyi2 lagi (suke sgt lah konon2). Pastu aku tbe2 plak mcm temenung pndang bdk tu, tbe2 nmpak mcm asap rokok ouh shitt diorg tak puasa rupe2 nye. dah lah tak puasa atleast respect lah ktorg ni tapi tak, siap mtk duet lagi nak beli mknan coz si mira ni haa pgang petty cash so diorg nk mtk advance lah. Ramai gile yg tak puasa tau tak n aku rse mcm bekomplot plak (serba salah gile). Yg paling aku tekejot ble aku tenampak restoran mamak dpan kdai ktorg tu bukak kecik jee n rupe2 nye tulah sarang2 setan2 duduk dgn senang ati. Ouh gosh, aku rse mcm nak report je tp tak tau nk bwt mcm mne n u guys nak tau almost yg join 'hell' tu org2 tua! haa aku bngang gile tgk, ble klua je muke diorg pon waaa tenang gile ah dah betong2 save dlm perot tu. Ishhh geram je tgk diorg ni yg tak malu lngsung, bukan lah susah sgt puasa tuu n bukan tak makan setaun pon. Ape lah dlm kepale otak diorg tu yg tak pk dose pahala dlm idop ni, hmm sedih btol dgn bangsa sndri :(
Kegiatan restoran tu plak bukak kt pntu blkang kdai diorg, so org2 klua msuk ikot tu lah. haa and ade gak yg tak malu pegi sahur 'lunch' kt kdai india. Ish kalau diorg tu 'bapak' aku mst aku dah tarik telinge but aku besyukur lah aku lahir dlm family yg dididik ilmu agama sjak kecik wlaupon aku ni tak lah sebaik mana kann mcm perempuan yg dituntun dlm agama Islam. So, aku nk ckp je ni, kalau org2 peg2 yg baca ni, tlg lah bwt kawalan yg kuat kat area2 kdai makan ni.
Haa sebagai penutup cite ni, aku juz nak remind balik apa yg sorg ustaz ni cakap. Katanya lah kan bila pose je, ramai umat Islam yg t'salah baca doa. Ramai yg baca

"Ya Allah, jadikanlah Ramadhan ini Ramadhan yg terbaik buat aku"

Hahaa kalau tak tau @ tak igt baca doa tgk la petikan d bwh tu ye




Bulan Ramadan merupakan masa untuk umat Islam berfikir dan merenung diri sendiri, bersolat, membuat kebajikan dan meluangkan masa dengan keluarga serta sahabat handai. Diharapkan dengan berpuasa dari fajar hingga senja umat Islam akan dapat mempertingkatkan disiplin diri dan menjadi pemurah, dengan mengingati kesusahan hidup sebahagian manusia yang miskin papa.


p/s love urself


No comments:

Post a Comment